Konfliktuskezelés kamaszoknak és szűlőknek

Beküldte admin - p, 04/13/2012 - 10:13

A program rövid tematikája:

  • - A kamaszkor - az átváltozás kora

A kamaszkor szivárványa
Értékkeresés, önátértékelés, önértékelési zavarok. Ki vagyok én?
Új viszonyrendszer - szűkebb és tágabb társadalmi felület, család, barátok, kortársak, iskola, tanárok, szerepkeresés, útkeresés

  • - A család átmeneti szerepe

Korlátok bontogatása
A "definiálatlan másképp", mint érték
Szülői szerep átmeneti átalakulása
Szülői hitelesség elvesztése és következményei
Hogyan szerezzük vissza hitelességünket
A bizalom hiánya
A bizalom helyreállítására tett kisérletek
A működtetett bizalom, a bizalomra épített együttműködés
Szülő, mint legjobb titkos barát
Az érzelmi telitettség

  • - Konfliktusok kezelése családi körben

Racionális konfliktusforrások azonosítása (tanulás, rend, szokások, stb.)
Emocionális konfliktusforrások azonosítása (hangulatváltások, érzelmi kilengések, nem csak a kamaszoknál, hanem a szülőknél is)
Legyünk okosabbak és megértőbbek
Korunk megértése, jövőbe tekintés

"Én üzenetek" és visszatükrözés - Hüpp-hüpp effektus
Rövidre zárás
A vita, mint a konfliktuskezelés eszköze
A vita témájának fókuszban tartása
A vita tartalma és szerkezete
A vita hevessége, a vita lehűtése
A vita felfüggesztése és folytatása - időnyerés
A vita lezárása a megállapodás

  • - További turpisságok családi körben

A szeretet - kamaszok által is elfogadható - megnyilvánítása
Pozitív megerősítés, dicséret kisebb dolgokban is
Érintés - módjával
"Veled vagyok" érzés fenntartása

  • - Külső segítség: Családi mediáció, kamasz mediáció

A mediációról
A mediátor szerepe
A mediáció folyamata

  • - Külső segítség: Pszichológus, családterapeuta

Markerek - Mikor forduljunk szakemberhez?
Iskolai pszichológus szerepe
Választott pszichológus - Hogyan válasszunk pszichológust?
Hogyan viselkedjünk a pszichológusnál, hogyan készüljünk fel az első beszélgetésre?
A terápiákról röviden: módszertanok kavalkádja

A programra iskolák jelentkezését várjuk. Az előadás sorozat 6 órás, alkalmanként 2 óra, az iskolai oktatási rendhez tudunk alkalmazkodni. Minimális létszám 20 fő, maximum 30. Kérünk nagyobb előadótermet biztosítani az interaktív játékok helyigénye miatt. Az előadásokat szakemberek vezetik, pszichológusok, terapeuták, kommunikációs szakértők, mentálhigiénés kollégák. Az előadás-sorozat költsége nettó 120.000,- Ft amennyiben Pest megyei iskola jelentkezik. Távolabbi térségekbe is szívesen megyünk, de előtte kérjük egyeztessék velünk az utazási- és esetleges szállásköltségeket.

Várjuk jelentkezését!