Konfliktuskezelés tanároknak

  • - Kamasz és tanár konfliktus - Osztály vigyázz!

Racionális konfliktusforrások (magatartás, figyelemhiány, tanulási problémák stb.)
Emocionális konfliktusforrások (érzelmi hullámzások, felfokozottság, lehangoltság)
A tanár szerepének változása
Az a három lépés. Lehet egy lépéssel közelebb?
Értékek mentén
A fegyelmezés módszerei és az osztályközösség
Közösségépítés (Osztálykirándulás helyett túlélőtúrák, közösségépítő programok, gyermekek, mint ötletgazdák)
Klikkek között
Divat és más borzalmak (öltözködés, tetoválás, piercing, smink, stb.)
Osztálydivat, rétegdivat - Hogyan lehet lebontani a divatot?
Kitartás, azaz a "falrahányt" borsó esete
Mikor van szükség az iskolapszichológusra
Család és tanár kapcsolat, együttműködés
A családsegítők és a nevelési tanácsadók szerepe
Az osztályban tanító tanárok együttműködése

  • - Kamasz és tanár konfliktus - Mintateremtők

A fő renitens típus
Az osztály bohóca típus
A nagyhangú "rossztanuló"
Az erőgép
Az okoskodó
Hogyan bontsuk le a negatív mintákat?

  • - Tanár szülő konfliktus

"Majd behívatom az apádat!" - És mi van akkor, ha az apa nem együttműködő?
Hogyan kezdjük a szülővel való kapcsolatteremtést? A tényközlés támadásnak minősül
Kiindulási pont: A szülő szereti a gyerekét, még akkor is, ha nem így látszik!!! Tehát védeni fogja.
Feladat: Megnyerni a feladatnak a szülő támogatását. Hogyan?
A szülői kapcsolat ébrentartása, folyamatossága

  • - Tabuk nélkül a kényes kérdésekről

Pár szó a mélyszegénységről - liberális kontra konzervatív megközelítés
Hogyan jutottunk ide?
Lehetséges következmények
Szegregáció vagy integráció - avagy az aktuális politika megnyilvánulása, a tudomány cinkos hallgatása
A problémák felvállalása
Eltanácsolás, azaz átpasszoljuk máshova a problémát, lehet, hogy holnap nekünk passzolnak
A hátrányos helyzetű közösség aktív bevonása - együttműködési pontok keresése
A véleményformálók kiválasztása és felhasználása
Kapcsolatépítés: Kiindulási hibák. Ellenségből partner. Hogyan?
Aktív családlátogatás szerepe

A programra iskolák jelentkezését várjuk. Az előadás 4 órás, egy alkalom, egy szünettel, az iskolai oktatási rendhez tudunk alkalmazkodni. Minimális létszám 10 fő, maximum 30. Kérünk nagyobb előadótermet biztosítani az vetítéshez. Az előadásokat szakemberek vezetik, pszichológusok, terapeuták, kommunikációs szakértők, mentálhigiénés kollégák. Az előadás költsége nettó 60.000,- Ft amennyiben Pest megyei iskola jelentkezik. Távolabbi térségekbe is szívesen megyünk, de előtte kérjük egyeztessék velünk az utazási- és esetleges szállásköltségeket.

Várjuk jelentkezését!